Corporate identity en logo ontwerp voor Scheepskameel.
De opvallende restaurantnaam Scheepskameel is ontleend aan de unieke locatie waar het restaurant zich bevindt: het voormalige marineterrein in Amsterdam. Een scheepskameel is een systeem van drijvers, dat aan een schip verbonden werd om de diepgang ervan tijdelijk te verminderen. Als grote broer van Rijsel is voor de herkenning ook hier gekozen voor een houtgravure als beeldmerk: een kameel (ook wel schip van de woestijn genoemd). Speelse verwarring als anker voor publiciteit. Net als Rijsel heeft ook Scheepskameel zich in korte tijd een vaste plek verworven in het rijtje van betere restaurants, niet in de laatste plaats door gastheer Pieter Smits Jr. en keuken chef Iwan Driessen.
Het Scheepskameel logo is eenvoudig van opzet, met een handgeschreven Times als typografie wat de sfeer van ambacht en authenticiteit versterkt. De huisstijl is zonder opsmuk, zwart-wit, en bestaat onder andere uit briefpapier, visitekaartjes en enveloppen in verschillende formaten.
www.scheepskameel.nl